Koolitused

Hariduskoolitused

Alusharidust/haridust saab teha ainult sรผdamega ja pรคeva lรตpus peab oma sรผda olema kerge ja tรคidetud, aga kui sรผda on รตige koha peal ja teed oma tรถรถd sรผdamega ja suhtlemine on sรผdamest sรผdamesse, siis vรตib olla mรตnikord sรผda ka raske ja tรคis vรตi murtud ja midagi vรตib olla sรผdamelโ€ฆ Siis tuleb tulla Sรผdamega koolitusele vรตi nรตustamisse, et sรผdant hoida ja turgutada. Luban, et midagi lรคheb sรผdamesse ja miski saab puudutatud, miski liigutab sรผda, sest sรผdamega kohtumised lรคhevad sรผdamesse ja sรผdamel on parem olla… Pรคeva lรตpus saab siis alushariduse spetsialist minna oma lรคhedaste juurde ja jagada neile oma sรผdamesoojust, sest eelkรตige oled Sa nende jaoks oluline.

Koolitusi viivad lรคbi oma ala parimad spetsialistid, teen koostรถรถd inimestega, kes on praktikud, sรผdamega oma ala tegijad. Koolituse juurde vรตib tellid ka inspireeriva tรถรถtoa.

TULEMAS: ABIร•PETAJA LASTEAIAS: PEDAGOOGILISED KOMPETENTSID

Kui Sinu asutuse vรตi rรผhma nimes on “sรผda”, siis kรผsi minult sooduspakkumist minu teenustele kiri@maililiinev.ee

Lapsest lรคhtuv รตpe

Lapsest lรคhtuv mรตtteviis on vaade elule, kus mรตistame, et inimene รตpib kogu elu ja mida noorem on laps, seda suurem on mรตju tema arengule. Viimaste aastate teadusuuringud pedagoogikas ja aju kohta tรตestavad, et lapsest lhtuv mรตtteviis on see, mida vajame selleks, et kasvatada ennastjuhtivaid ja รตnnelikke tulevikuinimesi.

Lapsest lรคhtuvas mรตtteviisis on olemas teadlikud รตpetajad, kes teevad omavahel tรตhusat koostรถรถd ja loovad vastavalt iga lapse huvidest, vรตimetest ja potensiaalist lรคhtuvalt parima kaskukeskkonna. ร•petaja on juht oma rรผhmas ja loob kontakti iga lapsega, juhib lastegrupis suhteid, loob strateegiliselt koostรถรถ peredega ja juhib oma rรผhmameeskonna koostรถรถd.

Laps รตpib eelkoolieas kรตige tรตhusamalt lรคbi mรคngu, huvi ja aktiivse tegutsemise. Selle jaoks kaardistatakse iga lapse areng, tema huvid ja nรคiteks projektรตpe vรตimaldab planeerida รตppetรถรถd just lapse huvidest lรคhtuvalt. Projektรตpe on รตpistrateegia, mis hetkel kirjeldab ja sisaldab kรตige rohkem lapsest lรคhtuvat รตpet. Samamoodi on lapsest lรคhtuv ka lรตimitud รตpe, รตppemรคngud ja aktiivtegevused, รตpetaja on professionaal, kes vastavalt laste huvist ja vรตimetest lรคhtuvalt kujundab รตppekeskkonna.

Rรผhmakekskond on ise juba loodud selliselt, mis aktiveerib lapsi mรคngima, uurima, matkima, looma ja tegutsema. Selleks on loodud tegevuskeskused ja enamus pรคevastest tegevustest toimub vรคikemates gruppides. Just vรคikeses grupis tegutsemine on lapse รตppimisele kรตige tรตhusam: see vรตimaldab รตppida sotsiaalseid ja emotsionaaseid oskuseid. Just eluoskused ja tulevikuoskused on need รผldoskused, mis on tรคnasele lapsele kรตige olulisemad!

Hommikuring, konkreetsed kokkulepped, รผhine grupitunne ja individuaalne lรคhenemine toetavad igat last just nii, et ka erivajadusega laps on mรคrgatud ja toetatud.

Pakun oma koolitustel palju erinevaid praktilisi nรคiteid, kuidas ja miks on haridus muutunud ja mida toob see kaasa รตpetaja tรถรถ planeerimisse.

Ka รผleminekul eestikeelsele รตppele peab sรคilima fookus, et iga laps ja tema vajadused on olulised. See rakendub lรคbi รตpetajate toetamise ja jรตustamise. Me ei muuda hariduses vaid keelt: muutuma peab hariduse kvaliteet. Kvaliteetne eestikeelne รตpe lรคhtub igast lapsest, toetub teadlikule รตpetajale ja kogu haridusasutuse organisatsioonikultuurile.

Olen teinud koostรถรถd paljude lasteaeedadega รผle Eesti, kes on oma teekonnal lapsest lรคhtuva รตppe poole erinevates kohtades. Lรคhtun alati รตpetajate, juhtide ja kogu meeskonna koolitamisel sellest, mis on konkreetselt selle organisatisiooni vajadused. Pakun kogu meeskonnale รผhtset ja jรตustavat koolitust, rรผhmaรตpetajatele projektรตppe koolitust, peredele inspireerivat lรผhiloengut “Lapsest lรคhtuv รตpe lasteaias”.

Nรคiteks olen koolitanud sellel teemal Kohila Lasteaed Sipsikus, รœlenurme Lasteaias jne.

Koolitus “Lapsest lรคhtuv รตpe lasteaias

-mis on hariduses ja รตppimises muutunud ja mida see praktikas tรคhendab;

-mida tรคhendab sisuliselt lapsest lรคhtuv รตpe;

-iga laps on oluline ja ainulaadne: kuidas jรตuda iga lapseni;

-mis on tulevikuoskused, eluoskused ja projektรตpe.

Telli koolitus kiri@maililiinev.ee

Lapsest lรคhtuv รตpe on tรตhus รตppemeetod, mis :

-tรคhendab, et rรผhmas tรถรถtavad inimesed on teadlikud, mida ja miks nad teevad, tegutsevad professionaalselt

-tรตhusa รตppimise aluseks on turvalised suhted ja รตpetaja juhib lasteguppi, koostรถรถ vanematega ja kolleegidega

-rรผhmas on kokkulepped ja selge struktuur, mis annab vabaduse olla loov ja katsetada.

-tรตhus รตppimine toimub lรคbi praktika: laps teeb vรตimalikult palju ise ja รตpetajad on kekskonna loojad ja juhendajad.

-oluline, et รตppetรถรถ toimub lรตimitult, vรคikestes gruppides, sest ainult nii รตpib laps suhtlema, tajuma enda vastustust ja harjutama koostรถรถ oskuseid, need on aluseks tulevikus elusoskusteks

Vaata lรคhemalt ja TESTI, kas Sinu rรผhmaruum on lapsest lรคhtuv!

Supervisioon

Supervisioon on tรถรถalane nรตustamine, mis toetab iga tรถรถtaja enda professionaalset kasvu ja arengut. Selles protsessis loob superviisor inimesega usaldussuhte ja koos kaardistatakse kohad, mis vajavad tunnustust ja jรตustamist.

Meeskonnasupervisiooni on oodatud kogu organisatsiooni meeskond ja selle kรคigus saab uurida ja analรผรผsida teemasid, mis vajavad tรคhelepanu. Supervisioon ei tรคhenda vaid probleemidest rรครคkimist, see on ka koht tรคhistamiseks, edulugude rรครคkimiseks ning uute sihtide ja unistuste seadmiseks.

Individuaalne supervisioon sobib igale inimesele, kes soovib saada uut jรตudu, vaadet vรตi kaardistust oma tulevasele, olemasolevale vรตi varasemale tรถรถkogemusele.

โ€œMaili juures supervioonis kรคies saan iga kord nagu uue hingamise ja jรตu, et oma tรถรถga jรคtkataโ€
Haridustรถรถtaja Liina

Supervisioone saab tellida ka vรคiksemale grupile: erirรผhmad, rรผhmameeskonnad, koostรถรถgrupid.

Olen tรคnulik, et viimastel aastatel on olnud pikaajalised kogemused just erirรผhmameeskondade supervisioonidega, mis aitavad kogu meeskonnal teha รผhistele vรครคrtustele tuginevat tรถรถd, jagada oma murekohti ja edulugusid ja saada jรตustatud.

Supervisioon saab olla ka kogu organisatsioonis ja pikaajalisem protsess. Kohila Lasteaed Sipsik ja Asunduse Lasteaed tellisid superviisor Maili Liinevi vรคga teadlikult jรตustama oma rรผhmameeskondi. Superviisor kohtus esmalt kรตigi rรผhma meeskondadega, koos kaardistati iga rรผhma eripรคra, tugevused ja arengukohad. Poole aasta pรคrast protsess kordus ja rรผhmad tegid kokkuvรตtted sellest, kuidas on lรคinud.

Gaia kool on kuus aastat koostรถรถd teinud Maili Liineviga ja pakkunud kรตigile oma kooli tรถรถtajatele vรตimalust supervisiooniks. Maili on Gaia koolis toetanud ka mentorluse arengut ja tรถรถtanud eripedagoogina.

Superviisor Maili Liinev on lรคbinud supervisiooni ja coachingu vรคljaรตppe, mis vastab ANSE standardile.

Tugiteenused

Teen tihedat koostรถรถd erinevate spetsialistidega, kes on oma ala praktikud.

  • lugemisnรตustaja
  • eripedagoog
  • sotsiaalpedagoog
  • logopeed
  • psรผhholoog
  • toitumisnรตustaja
  • Kui tunned huvi tugiteenuste vastu, siis kirjuta kiri@maililiinev.ee

Lugemisnรตustamine

Lugemisnรตustamine on suunatud vanematele ja รตpetajatele, kes soovivad toetada oma lapse lugemisoskust vรตi on mures oma lapse lugemise pรคrast.

Lugemisnรตustaja sรตna sรผndis laste lugemishuvi toetamise kogemusest ja pikaajalisest eripedagoog-nรตustaja tรถรถ sisust. Laste lugemishuvi on seotud eelkรตige tรคiskasvanute tegevusega: kas lapse รผmber on pere, kes on ise eeskujuks, kas lapsel on piisavalt raamatuid ja motiveeriv lugemiskeskkond, kas lapsele loetakse ja arvestatakse tema eripรคradega. Kรตige olulisem on siiski usaldussuhe lapse ja tรคiskasvanu vahel, millele toetudes saab tekitada lugemishuvi ja lugemisrรตรตmu. Tรคiskasvanud vajavad nรตustamist, et luua lapse รผmber keskkond, et lugema รตppimine oleks loomulik, mรคnguline ja pรตnev. Samuti vajavad nรตustamist lapsevanem ja รตpetaja, kes mรคrkavad, et laps ei huvitu tรคhtedest, raamatutest ja lugudest.

Lugemisnรตustaja kohtub tรคiskasvanuga, et teda kuulata ja anda soovitusi, milliseid lugemistegevusi koos lapsega kodus teha. Lapsega toimub mรคnguline tegevus, et saada teada, kus tema lugemisoskuse areng hetkel on. Lugemisnรตustaja annab kohtumise pรตhjal praktilisi soovitusi, mida teha kodus, et lapse lugemishuvi ja lugemisrรตรตm tรตuseks. Vajadusel on olemas koostรถรถ logopeedi, sotsiaalpedagoogi ja psรผhholoogiga.

Lugemisjooga

โ€‹Lugemisjooga sรผndis usust ja kogemusest, et lapsed รตpivad lugema kรตige paremini lรคbi loomuliku huvi, mรคngu ja rรตรตmu. Siin on kokku pandud lugemisnรตustaja teadmised ja kogemused, lastejooga praktika ja kogemused ema ja รตpetajana. Lugemisjooga on tรคhtede รตppimise viis lรคbi loovliikumise ja lugemismรคngude. Lugemisjooga sobib vรคga hรคsti ka lugemispessa, mille รผks leiutajatest ja arendajatest Maili on.

-kutsu Maili oma รผritusele/konverentsile virgutavat lastejoogat tegema vรตi hoopis soovid minu kaudu tellida muinasjutuvestja, inspireeriva kรตneleja vรตi bachata tรถรถtoa-

Loe tรคpsemalt LASTE LUGEMISE TOETAMISE KOHTA:

Vรคlis-Eesti koolid

Koolitused ja รผritused vรคlismaal tegutsevatele Eesti koolide ja รผhenduste lastele ja suurtele.

  • Lugemisteemalised ja kasvatusalased koolitused peredele
  • Meeskonnatรถรถ koolitused
  • Suhted ja suhtlemine kogukonnas, lapsevanemate ja kolleegidega
  • Supervisioon kooli meeskonnale kogemuste jagamiseks, kontaktide loomiseks ja jรตustamiseks
  • Lastejooga ja lugemisjooga

Veebikoolitused 

Kรตik veebikoolitused on sรผndinud reaalsetest kontaktidest tรถรถtavate รตpetajatega, kes on toonud vรคlja olulised kohad, mรตtted ja kogemused. Veebikoolitused on elurรตรตmsad ja praktilised, koolitus kestab 1,5 tundi (2 akadeemilist tundi). 

Raha tagasi lubadus: kui Sa ei jรครค koolitusega rahule, siis maksan raha tagasi!