Õppekorralduse alused

Täiendkoolituskeskus Maili Liinev: südamega koolitus-ja nõustamiskeskus OÜ toimib juhatuse poolt kinnitatud ja Eesti Hariduse Infosüsteemis registreeritud õppekavade alusel.

Õppe ülesehitus

Täiendkoolitused toimuvad tellimuskoolitustena, avatud gruppides ja veebikeskkondades. Õppimise vormideks on kontaktõpe ja e-õppes. Oluline osa on ka praktilisel õppel: aktiivõppemeetodid, arutelud, gruppides töö ja vaatlused (lasteaedades või õppefilmid). Iseseisev töö on õppija jaoks alati praktiline ja saab tagasisidestatud.

Õppe keskkond

Õpe toimub vastavalt õppegrupi vajadusi ja võimalusi arvestades kontaktõppena või e-õppena. Õpe toimub enamasti tellija valitud kohas (organisatisoonis kohapeal või väljasõiduga koolituste puhul mujal). Reeglina on õppegrupp koolituse alguses ringis või poolkaares, et alustada koolitust tutvumisega ja turvalise õpikeskkonna loomisega. Õppekoht on valgustatud, on olemas õhutamise võimalus, osalejatel on võimalus kokkuleppel tellijaga kohvipausil juua vett, kohvi ja teed. Lisaks on suupisted või soe lõuna. Eridieedipuhul kohanndame menüüd.

Sihtgrupp, õppe alustamine ja õppest loobumise tingimused

Oodatud on kõik huvilised, aga tavaliselt on koolitusel olemas sihtgrupp, kellele kontkreetne koolitus on suunatud. Koolitusel osalemiseks peab osaleja end registreerima, talle või asutusele saadetakse arve. Koolitusest saab loobuda, palume sellest anda teada esimesel võimalusel. Veebikoolitused on enamasti järelvaadatavad ja saame saate lingi ka siis, kui osaleja ei saa osaleda koolituse päeval.

Isikuandmete kogumine

Andmed on: nimi, isikukood, telefoninumber ja e-post,isikuandmeid töödeldakse iskuandmete kaitse seaduse § 6 alusel.

Koolitajate kompetentsid

Koolitajad on kogenud praktikud, oskavad juhtide gruppe, on head suhtlejad ja oma ala asjatundjad. Nad on teaduspõhise maailmavaatega ja avara mõttemaailmaga. Vaata Maili Liinevi CV

Maksetingimused

Koolituskeskus esitab osalejale koolitusarve, Tallinna lasteaedadele 21 päeva maksetähtajaga, teistele 7 päeva maksetähtajaga. Erandkorras on võimalik saada ka soodushinda koolitusel osalemiseks, selleks on vaja saata infomeilile vastavasisuline põhjendatud kiri. Kui tellija ei jää koolitusega rahule, siis ei pea arvet tasuma.

Nõuded õpingute lõpetamiseks

Koolitusel osalemine ja aktiivne osavõtt on nõue õpingute lõpetamiseks. Hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid on märgitud konkreetses õppekavas.

Täienduskoolitusasutuse tegevuse kvaliteedi tagamise alused

Koolitusasutuse eesmärgid ja väärtused. Maililii OÜ poolt asutatud koolitus-ja nõustamiskeskus (moto: südamega koolitus-ja nõustamiskeskus) on loodud toetamaks kõiki inimesi, kes tööalaselt puutuvad kokku inimestega (koostöö, suhtlemine, probleemide lahendamine, õpetamine, toetus jne). Koolituskeskuse põhiväärused on mõistmine, südametarkus, loovus, vabadus, lapsest lähtuv mõtteviis ning elamis-ja töörõõm.

Koolituste kvaliteedi tagamise põhimõtted:

1. Õpiväljundipõhisus

  • Koolituse eesmärgid ja tulemused on selgelt sõnastatud.
  • Õppija teab, mida ta pärast koolitust oskab või suudab teha.
  • Õpiväljundid on mõõdetavad ja kontrollitavad.
2. Sihtgrupi vajadustest lähtumine
  • Koolituse sisu ja metoodika arvestab sihtrühma eelnevaid teadmisi, kogemusi ja vajadusi.
  • Tagasiside kogumine aitab kohandada sisu õppijate ootustele vastavaks.
3. Koolitajate pädevus
  • Koolitajad omavad valdkonna kvalifikatsiooni ja praktilist kogemust.
  • Toimub regulaarne täiendõpe ja hindamine, et tagada koolitajate professionaalne areng.
4. Õppekeskkonna sobivus
  • Ruumid või veebiplatvormid vastavad tehnilistele, ohutus- ja tervisenõuetele.
  • Õppematerjalid, tehnika ja töövahendid toetavad tõhusat õppimist.
5. Õppemeetodite ja hindamise mitmekesisus
  • Kasutatakse erinevaid metoodikaid: praktilised harjutused, grupitöö, individuaalne töö, digitaalsed vahendid.
  • Hindamine on läbipaistev ja toetab õpitulemuste saavutamist.
6. Tagasiside ja pidev parendamine
  • Õppijatelt kogutakse tagasisidet koolituse sisu, läbiviimise ja keskkonna kohta.
  • Tagasiside analüüsitakse ja selle alusel tehakse parendusi järgmistele koolitustele.
7. Seaduslik ja eetiline raamistik

Koolituskeskuses tagatakse andmete kaitse, võrdsed võimalused ja eetiline suhtlemine. Andmed on: nimi, isikukood, telefoninumber ja e-post,isikuandmeid töödeldakse iskuandmete kaitse seaduse § 6 alusel.

Koolitusasutus järgib täiskasvanute koolituse seadust ja kvaliteedistandardeid.

Koolitajate valiku ja hindamise alused on seotud kindlate teemade ja klintide vajadustega. Koolitajal, kellega koolitusasutus teeb koostööd, peab olema vähemalt magistrikraad või pikaajaline kogemus ja kõrgharidus.

Õppekavade koostamise ja uuendamise kord toimub vasatavalt vajadusele, aga mitte harvemini kui kolme kuu jooksul.

õppekeskkonna ja materjalide nõuded: Meie koolitused toimuvad ohututes, ligipääsetavates ja hästi varustatud ruumides, mis võimaldavad efektiivset õppimist nii individuaalselt kui ka grupis. Kasutame kaasaegseid tehnilisi vahendeid, sh arvuteid, projektoreid ja e-õppe platvorme, et toetada õppimist ja suhtlust.

Õppematerjalid on kvaliteetsed, ajakohased ja kohandatud sihtrühma tasemele. Need sisaldavad käsiraamatuid, töölehti, digitaalseid juhendeid ning vajadusel praktilisi töövahendeid, mis toetavad teadmiste ja oskuste omandamist.

Koolituse õppekeskkond on loodud õppijaid toetavaks: materjalid on kergesti ligipääsetavad, ruumipaigutus soodustab grupitööd ja arutelusid ning koolitajad tagavad turvalise ja motiveeriva õhkkonna. Õppekeskkonda ja materjale uuendatakse regulaarselt vastavalt tagasisidele, uusimatele teaduslikele teadmistele ja tehnoloogilistele arengutele.

Tagasiside kogumise ja tulemuste analüüsi põhimõtted: Meie koolitustes kogume regulaarselt õppijate tagasisidet, et hinnata koolituse sisu, metoodikat, õppekeskkonda ja materjale. Tagasiside vormid on lihtsasti täidetavad ja kättesaadavad nii koolituse käigus kui ka pärast selle lõppu.

Kogutud andmeid analüüsime süsteemselt, et hinnata õpitulemuste saavutamist ning koolituse üldist kvaliteeti. Analüüsi tulemused on aluseks koolituste täiustamiseks ja parendustegevuste planeerimiseks, tagades, et meie pakutav õpe vastab õppijate vajadustele ja ootustele.

Parendused rakendame jooksvalt ning tagame, et tulevikus toimuvad koolitused oleksid veel tõhusamad, kaasahaaravamad ja õppijakesksemad.

Parendustegevuste kirjeldus: Meie koolitusasutuses lähtume pidevast arengust ja õpivajaduste parendamisest. Kogutud tagasiside ja analüüsi tulemuste põhjal planeerime ja rakendame järgmisi parendustegevusi:

  • koolituste sisu ja metoodika täpsustamine vastavalt õppijate vajadustele;
  • õppematerjalide ajakohastamine ja täiustamine;
  • õppekeskkonna ja tehniliste vahendite uuendamine;
  • koolitajate täiendõpe ja professionaalse arengu toetamine;
  • uute ja tõhusamate õppemeetodite katsetamine.

Kõik parendustegevused dokumenteeritakse ja rakendatakse järjepidevalt, tagades, et meie koolitused vastavad kõrgetele kvaliteedinõuetele ja toetavad õppijate arengut.

KOOLITAJA

Maili Liinev: kasvatusteduste magister, eripedagoog nõustaja. Täpsem CV.

ÕPPEKAVA

1. Üldandmed

  • Õppekava nimetus: Suhtlemisoskused ja koostöö haridusasutuses
  • Õppekavarühm: Isiksuse areng / Juhtimine ja haldus / Haridus (sõltuvalt registreeringust)
  • Õppekeel: eesti keel
  • Õppevorm: kontaktõpe või kombineeritud õpe
  • Õppe kogumaht: 6 akadeemilist tundi

2. Eesmärk

Arendada õpetajate suhtlemis- ja koostööoskusi, et toetada tõhusat meeskonnatööd haridusasutuses ning parandada suhtluskultuuri kolleegide, lastevanemate ja tugispetsialistidega.


3. Õpiväljundid

Koolituse läbinu:

  1. mõistab suhtlemise rolli ja mõju töösuhetes ning meeskonna toimimises;
  2. oskab kasutada tõhusa suhtlemise ja aktiivse kuulamise võtteid;
  3. tunneb koostöö põhimõtteid ja oskab neid rakendada probleemide lahendamisel;
  4. oskab ennetada ja lahendada suhtlemiskonflikte konstruktiivselt;
  5. teadvustab oma isiklikku suhtlemisstiili ja selle mõju meeskonnale.

4. Õppe sisu

  • suhtlemisstiilid ja suhtlemisbarjäärid õpetajatöös;
  • aktiivne kuulamine ja empaatiline suhtlemine;
  • koostöö ja usalduse loomine meeskonnas;
  • konfliktide ennetamine ja lahendamine haridusasutuse kontekstis;
  • praktilised harjutused ja eneseanalüüs.

5. Õppemeetodid

Lühiloengud, arutelud, paaris- ja grupitööd, praktilised rollimängud, juhtumianalüüsid, eneseanalüüs.


6. Õppekeskkond

Õpe toimub sobivas koolitusruumis, kus on tagatud rühmatöövõimalus, esitlustehnika ning mugav õpikeskkond; veebikoolituse puhul kasutusel turvaline e-õppekeskkond (nt Zoom, Teams).


7. Hindamise ja lõpetamise tingimused

  • Osalemine vähemalt 75% ulatuses koolituse mahust.
  • Aktiivne osalemine aruteludes ja praktilistes harjutustes.
  • Koolituse lõpus eneseanalüüsi täitmine või arutelu õpiväljundite saavutamise üle.

Koolituse lõpetanu saab tunnistuse, mis kinnitab õpiväljundite saavutamist.


8. Koolitaja kvalifikatsiooninõue

Koolitajal on pedagoogiline kõrgharidus ja/või kogemus täiskasvanute koolitajana ning teadmised suhtlemispsühholoogiast ja meeskonnatöö arendamisest haridusvaldkonnas.


9. Õppekava koostamise alus

Õppekava on koostatud vastavalt Täiskasvanute koolituse seadusele (RT I, 30.01.2025, 1) ja Haridus- ja Teadusministeeriumi juhendile „Täienduskoolituse õppekava koostamine ja avalikustamine” (2024).