Lugemisnõustamine

Lugemisnõustamine on suunatud vanematele ja õpetajatele, kes soovivad toetada oma lapse lugemisoskust või on mures oma lapse lugemise pärast.

Lugemisnõustaja sõna sündis laste lugemishuvi toetamise kogemusest ja pikaajalisest eripedagoog-nõustaja töö sisust. Laste lugemishuvi on seotud eelkõige täiskasvanute tegevusega: kas lapse ümber on pere, kes on ise eeskujuks, kas lapsel on piisavalt raamatuid ja motiveeriv lugemiskeskkond, kas lapsele loetakse ja arvestatakse tema eripäradega. Kõige olulisem on siiski usaldussuhe lapse ja täiskasvanu vahel, millele toetudes saab tekitada lugemishuvi ja lugemisrõõmu. Täiskasvanud vajavad nõustamist, et luua lapse ümber keskkond, et lugema õppimine oleks loomulik, mänguline ja põnev. Samuti vajavad nõustamist lapsevanem ja õpetaja, kes märkavad, et laps ei huvitu tähtedest, raamatutest ja lugudest.

Lugemisnõustaja kohtub täiskasvanuga, et teda kuulata ja anda soovitusi, milliseid lugemistegevusi koos lapsega kodus teha. Lapsega toimub mänguline tegevus, et saada teada, kus tema lugemisoskuse areng hetkel on. Lugemisnõustaja annab kohtumise põhjal praktilisi soovitusi, mida teha kodus, et lapse lugemishuvi ja lugemisrõõm tõuseks. Vajadusel on olemas koostöö logopeedi, sotsiaalpedagoogi ja psühholoogiga.

Lugemisjooga

​Lugemisjooga sündis usust ja kogemusest, et lapsed õpivad lugema kõige paremini läbi loomuliku huvi, mängu ja rõõmu. Siin on kokku pandud lugemisnõustaja teadmised ja kogemused, lastejooga praktika ja kogemused ema ja õpetajana. Lugemisjooga on tähtede õppimise viis läbi loovliikumise ja lugemismängude. Lugemisjooga sobib väga hästi ka lugemispessa, mille üks leiutajatest ja arendajatest Maili on.

-kutsu Maili oma üritusele/konverentsile virgutavat lastejoogat tegema või hoopis soovid minu kaudu tellida muinasjutuvestja, inspireeriva kõneleja või bachata töötoa-

Loe täpsemalt LASTE LUGEMISE TOETAMISE KOHTA: