Lapsevanematega koostöö ja peredega koostöö strateegiad

Õpetaja on professionaal, kes planeerib, juhib ja teostab samm sammult protsesse nii, et pere on oodatud ja aktsepteeritud ka oma suuremates soovides ja erilisuses.

Viimase kümne aasta jooksul on pidevalt suurenenud teemad, mured ja küsimused seoses lapsevanematega tekkinud probleemidega. Õpetajad kinnitavad, et isegi eriliste vajadustega lastega saadakse tegelikult hakkama, aga vanematega mitte. Superviisorina ja eripedagoogina näen õpetajaid, kes on “murtud” mõnest erilisest juhtumist, kus vanemad on olnud kurjad, tagaselja rääkinud õpetajast halba, vältinud suhtlust või nõudnud ja oodanud haridusasutuselt ootamatult palju. Eriti valus on näha, kuidas vanem ei tee justkui lapse heaks seda, mida laps väga vajaks, lapse jaoks võib tugi venida, sest pere ei ole valmis tunnistama lapse abivajadust.

Perede hoiakud, mõtted ja käitumine on muutunud. Muutunud on maailm, suhtumine lapsesse ja hariduse eesmärgid. Enam ei saa samamoodi jätkata ka õpetaja. Õpetaja on juht, strateegiline mõtleja, kes teab, et lapsest lähtuvas rühmaruumis on perel väga suur roll. Pere on lapse suurim toetaja ja mõjutaja. Õpetaja on professionaal, kes planeerib, juhib ja teostab samm sammult protsesse nii, et pere on oodatud ja aktsepteeritud ka oma suuremates soovides ja erilisuses. Sealjuures juhib õpetaja oma rühmameeskonda ja on ise terve ja töörõõmus.

  • Usaldussuhete loomine, esimesed kohtumised peredega
  • Esimene koosolek ja tutvumine
  • Keeruliste olukordade lahendamine
  • Tagasisidestamine ja arenguvestlused
  • Lapsevanema nõstamine, kellel on suured ootused või eripärane vaade lasteaia tööle
  • Erivajadusega lapse pere toetamine

Telli kohale või osta veebikoolitus

ARENGUVESTLUSED

TAGASISIDESTAMINE

ESIMESE KOOSOLEKU LÄBIVIIMINE

Koolitaja Maili Liinev (CV)

Küsi lisa: kiri@maililiinev.ee, tel: 52 65 305