Su ostukorv on hetkel tühi!
Materjalid
KOHILA SLAIDID: saadan lingina lähipäevil

ÕPETAJA ENESEHOIU MEELESPEA
(plakat printimiseks)
PROJEKTÕPPE MATERJALID
Projektõpe on (vaid) nimetus lapsest lähtuvale mõtteviisile! Saa ülevaade, mis on lapsest lähtuv õpe lasteaias.
Projektõpe ja erivajadusega laps!? Vaata inspireerivaid mõtteid.
Lasteaiaga/lastehoiuga kohanemine
Hea lapsevanem! Oled oodatud vaatama/kuulama lühikest (10 minutit) ülevaadet sellest, mida teha, et lasteaiaga/lastehoiuga kohanemine sujuks väga hästi.
Olen pannud kokku 4 punkti, mida pidada silmas, mida lapsevanem saab teha, et laps kohaneks.
Kohanemise kõige olulisem mõte on see, et lapsevanema enda rahulik meel ja järjekindus viivad sihile! Vaata, mida saad lapsevanema teha, et oma last toetada!

Tee test ja kontrolli, kas sinu rühm on lapsest lähtuv
(autor Maili Liinev)
Mikropausid
Vaimse, füüsilise ja sotsiaale tervise hoidmiseks tuleb teha pause, et oma mõte mujale saada, keha sirutada ja meelele puhkust anda. Jagan koos ühe vahva Tallinna ülikooli õpigrupiga teile lastejooga elementidest koosnevat sirutusharjutuste kogu.
Peredega koostöö

Mida teha, kui pere ei tule kaasa?
Vaata siit:
Peredega koostöö materjalid
(link + allalaetav PDF)
Käitumisprobleemid: sekkumiste püramiid
Käitumisprobleemidega lapsed jäävad meile enamasti silma sellega, et nad rikuvad kas meie isiklikke piire või asutuse piire. Nad ei pea kokkulepetest kinni, nad loovad oma reegleid ja murravad neid reegleid, millega oleme harjunud arvestama. Selliste probleemide ilmnemisel alustatakse ka sekkumisega. Selles e-tunnis tutvustab kliiniline lastepsühholoog Airiin Demir sekkumiste püramiidi: kust alustada sekkumist, mis on sekkumise alustalad, mida pidada meeles ja mida mitte teha.
Meeskonnatöö haridusasutuses on alus lapsest ja õppijast lähtuvale õppimisele.
Meeskond kui jõujaam
Raamatud
Lugemissoovitused

“Kaasav haridus”
Toimetaja Äli Leijen
Tartu Ülikooli Kirjastus, 2024
TASUTA link raamatu lugemiseks SIIN

“Erivajadustega õppijad
Eesti haridussüsteemis:
märkamine, hindamine ja õpetamine”
Toimetanud: Pille Häidkind ja. Piret Soodla
Tartu Ülikooli Kirjastus, 2024
TASUTA link raamatu lugemiseks SIIN
Saadaval minu e-poes!
Lugemiososkus
Tasuta video laste lugemisrõõmust
Tasuta veebiloeng laste lugemise toetamisest
Keelesaade. Lugeda on mõnus! 16.12.2012
Lugeda on mõnus!
Tallinna Ülikool ja Eesti Lugemisühing sõlmisid koostööleppe, mille eesmärk on tõsta laste, noorukite ja täiskasvanute keelelist pädevust ja kirjaoskust. Millal saab lugemishuvi alguse, kas juba beebieas? Kuidas raamatuid vaadata koos lapsega nii, et raamat oleks tema jaoks loominguline ja köitev? Kuidas arendada sõnavara ja õpetada last jutustama? Kuidas ergutada lapsi lugema? Kuidas hoida last hirmu eest, mida võib tektiada kohustuslik kirjandus koolis? Eesti Lugemisühingu juhatuse liige Maili Liinev on saates. Maili Liinev on nõustaja ja koolitaja, kes bakalaureuse töö on kirjutanud eripedagoogika valdkonnas ja magistrikraadi kaitsnud lugemispesa meetodi välja töötamisest.
KUIDAS TEKITADA LAPSES LUGEMISHUVI
Tallinna Ülikooli ELU projekti „Lugemispesa – lõimitud lugemisõpetus toetavas kirjaoskuskeskkonnas“ raames koostöös Lugemispesa ja Eesti Lugemisühinguga nipivideo viie lihtsa, ent tõhusa nipiga, mida saab hõlpsasti igapäevaelus rakendada.
Lingid ja viited
VIDEOKOOLITUSED koostöös Eesti Lugemisühinguga
Koos Mailiga lugema (Pere ja kodu)
KOHE VAATAMISEKS PEDAGOOGILISED VEEBIKOOLITUSED
Tõusev trend: lugemisjooga (Delfi)