Su ostukorv on hetkel tühi!
Lapsest lähtuv õpe
Lapsest lähtuv mõtteviis on vaade elule, kus mõistame, et inimene õpib kogu elu ja mida noorem on laps, seda suurem on mõju tema arengule. Viimaste aastate teadusuuringud pedagoogikas ja aju kohta tõestavad, et lapsest lhtuv mõtteviis on see, mida vajame selleks, et kasvatada ennastjuhtivaid ja õnnelikke tulevikuinimesi.
Lapsest lähtuvas mõtteviisis on olemas teadlikud õpetajad, kes teevad omavahel tõhusat koostööd ja loovad vastavalt iga lapse huvidest, võimetest ja potensiaalist lähtuvalt parima kaskukeskkonna. Õpetaja on juht oma rühmas ja loob kontakti iga lapsega, juhib lastegrupis suhteid, loob strateegiliselt koostöö peredega ja juhib oma rühmameeskonna koostööd.
Laps õpib eelkoolieas kõige tõhusamalt läbi mängu, huvi ja aktiivse tegutsemise. Selle jaoks kaardistatakse iga lapse areng, tema huvid ja näiteks projektõpe võimaldab planeerida õppetööd just lapse huvidest lähtuvalt. Projektõpe on õpistrateegia, mis hetkel kirjeldab ja sisaldab kõige rohkem lapsest lähtuvat õpet. Samamoodi on lapsest lähtuv ka lõimitud õpe, õppemängud ja aktiivtegevused, õpetaja on professionaal, kes vastavalt laste huvist ja võimetest lähtuvalt kujundab õppekeskkonna.
Rühmakekskond on ise juba loodud selliselt, mis aktiveerib lapsi mängima, uurima, matkima, looma ja tegutsema. Selleks on loodud tegevuskeskused ja enamus päevastest tegevustest toimub väikemates gruppides. Just väikeses grupis tegutsemine on lapse õppimisele kõige tõhusam: see võimaldab õppida sotsiaalseid ja emotsionaaseid oskuseid. Just eluoskused ja tulevikuoskused on need üldoskused, mis on tänasele lapsele kõige olulisemad!
Hommikuring, konkreetsed kokkulepped, ühine grupitunne ja individuaalne lähenemine toetavad igat last just nii, et ka erivajadusega laps on märgatud ja toetatud.
Pakun oma koolitustel palju erinevaid praktilisi näiteid, kuidas ja miks on haridus muutunud ja mida toob see kaasa õpetaja töö planeerimisse.
Ka üleminekul eestikeelsele õppele peab säilima fookus, et iga laps ja tema vajadused on olulised. See rakendub läbi õpetajate toetamise ja jõustamise. Me ei muuda hariduses vaid keelt: muutuma peab hariduse kvaliteet. Kvaliteetne eestikeelne õpe lähtub igast lapsest, toetub teadlikule õpetajale ja kogu haridusasutuse organisatsioonikultuurile.
Olen teinud koostööd paljude lasteaeedadega üle Eesti, kes on oma teekonnal lapsest lähtuva õppe poole erinevates kohtades. Lähtun alati õpetajate, juhtide ja kogu meeskonna koolitamisel sellest, mis on konkreetselt selle organisatisiooni vajadused. Pakun kogu meeskonnale ühtset ja jõustavat koolitust, rühmaõpetajatele projektõppe koolitust, peredele inspireerivat lühiloengut “Lapsest lähtuv õpe lasteaias”.
Näiteks olen koolitanud sellel teemal Kohila Lasteaed Sipsikus, Ülenurme Lasteaias jne.
Koolitus “Lapsest lähtuv õpe lasteaias“
-mis on hariduses ja õppimises muutunud ja mida see praktikas tähendab;
-mida tähendab sisuliselt lapsest lähtuv õpe;
-iga laps on oluline ja ainulaadne: kuidas jõuda iga lapseni;
-mis on tulevikuoskused, eluoskused ja projektõpe.
Telli koolitus kiri@maililiinev.ee
Lapsest lähtuv õpe on tõhus õppemeetod, mis :
-tähendab, et rühmas töötavad inimesed on teadlikud, mida ja miks nad teevad, tegutsevad professionaalselt
-tõhusa õppimise aluseks on turvalised suhted ja õpetaja juhib lasteguppi, koostöö vanematega ja kolleegidega
-rühmas on kokkulepped ja selge struktuur, mis annab vabaduse olla loov ja katsetada.
-tõhus õppimine toimub läbi praktika: laps teeb võimalikult palju ise ja õpetajad on kekskonna loojad ja juhendajad.
-oluline, et õppetöö toimub lõimitult, väikestes gruppides, sest ainult nii õpib laps suhtlema, tajuma enda vastustust ja harjutama koostöö oskuseid, need on aluseks tulevikus elusoskusteks
Vaata lähemalt ja TESTI, kas Sinu rühmaruum on lapsest lähtuv!