06.01.2026 kell 13.30-15.00 “Õpetaja töörõõmu ABC:
argipäeva küsimused ja vastused“
Aeg: 13.30–15.00
Maht: 2 ak tundi
Vorm: Zoom veebikoolitus
Teemad
- Kuidas saada hakkama lapsega, kellel on käitumisega probleeme?
- Kuidas käituda lapsevanemaga, kes ei tee koostööd: väldib, ründab või ei tunnista lapse abivajadust.
- Mida teha, kui rühmameeskonnas koostöö ei klapi?
- Kuidas juhtida hommikuringi nii, et kõik lapsed osalevad ja eesmärgid on täidetud?
- Kuidas tulla toime stressiga, ajapuudusega ja tasakaalu hoidmisega õpetaja töös?
Sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- mõistab lapse individuaase lähenemise põhimõtteid
- teab, kuidas luua lapsevanemaga esmane usaldussuhe
- oskab planeerida toetavaid tegevusi ja kohandusi lapsele
- teab hommikuringi kõige olulisemat põhimõtet
- teab, kuidas luua esmast koostööd rühmameeskonnas
29.01.2026 — “Erivajadusega lapse toetamise ABC”
Aeg: 13.30–15.00
Maht: 2 ak tundi
Vorm: Zoom veebikoolitus
Teemad
- Märkamine ja tegevused samm-sammult toetamiseni
- Levinumad toetamisvajadused lasteaias ja keskkonna kohandamine
- Käitumisprobleemidega lapse toetamine
- Koostöö perega, meeskonnatöö ja õpetaja professionaalsus
Sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- mõistab koostöö olulisust pere ja meeskonnaga
- märkab lapse erivajaduse või toevajaduse tunnuseid
- oskab planeerida toetavaid tegevusi ja kohandusi
- teab lapse käitumise toetamise põhimõtteid
10.02.26 (10.00-13.45) “Keele ja kõne tegevused, lugemismängud lapsest lähtuvas õppes”
Aeg: 10.00-13.45
Maht: 5 ak tundi
Vorm: kontaktkoolitus
Teemad
- Lugema õppimine lapsest lähtuvas õppes
- Keele- ja kõnemängud
- Praktilised tegevused ja õppemängud, mis sobivad kõigile lastele
Sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- teab, mis on lugemismängud ja oskab lastega paari mängu mängida
- mõistab lapse lugemaõppimise põhimõtteid
- teab, mida tähendab lapsest lähtumine
- on tutvunud ja läbi mänginud erinevaid keele-ja kõemänge
16.02.2026 — “Hommikuring – iga lasteaiapäeva alustala”
Aeg: 13.30–15.00
Teemad
- Hommikuringi eesmärk, ettevalmistus ja toimimispõhimõtted
- Miks on hommikuring päeva alustala?
- Laste aktiivsus ja sisukad tegevused
- Õpetaja roll ja juhtimine rühmas
Sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, rühma meeskonnad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- mõistab hommikuringi struktuuri ja eesmärki
- oskab planeerida ja läbi viia hommikuringi järjepidevalt
- rakendab tegevusi, mis toetavad laste aktiivsust ja koostööd
- tunnetab oma rolli rühma juhina
10.03.2026 — “Tagasiside andmine lapsevanematele: arenguvestlused ja ümarlauad”
Aeg: 13.30–15.00
Teemad
- Arenguvestluste ja ümarlaudade ettevalmistus
- Vestluse ülesehitus ja teemad
- Keeruliste ja tundlike teemade käsitlemine
- Jõustava tagasiside alustalad
Sihtrühm
Lasteaia- ja koolieelikute õpetajad, tugispetsialistid, juhid, haridustöötajad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- loob turvalise ja toetava vestluskeskkonna
- planeerib ja viib läbi arenguvestlusi süsteemselt
- oskab esitada keerulisi teemasid selgelt ja lugupidavalt
- kasutab jõustava tagasiside võtteid
30.03.2026 — “Lapse arengu toetamise ja enesekohaste oskuste ABC”
Aeg: 13.30–15.00
Teemad
- Lapse arengu põhitõed ja individuaalne lähenemine
- Lapsest lähtuv õppimine ja mängulised tegevused
- Lapse toetamine erinevates olukordades
- Enesekohaste oskuste ja eluoskuste kujundamine
Sihtrühm
Lasteaia- ja algklassi õpetajad, tugispetsialistid, lapsevanemad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- aitab kaasa enesekohaste oskuste kujunemisele
- mõistab lapse arenguetappe ja individuaalse lähenemise tähtsust
- kavandab mängulisi õppetegevusi
- toetab last sotsiaalsetes ja emotsionaalsetes olukordades
08.04.2026 — “Õpetaja abi koolis ABC”
Aeg: 13.30–15.00
Teemad
- Õpetaja abi roll, ülesanded ja vastutus
- Lapse toetamine ja õppe kohandamine
- Koostöö õpetajate, tugispetsialistide ja lapsevanematega
Sihtrühm
Abiõpetajad, tugispetsialistid, klassiõpetajad, haridusmeeskonnad.
Õpiväljundid
Osaleja:
- kasutab toetavaid strateegiaid igapäevatöös
- mõistab abiõpetaja rolli ja vastutust
- teab õppe kohandamise põhimõtteid
- oskab toimida meeskonnatöö kontekstis
06.05.2026 — “Liikumisega lugemismängud toas ja õues”
Aeg: 13.30–15.00
Teemad
- Lugemismänge toetavad liikumistegevused õues
- Lugemisoskuse arendamine mänguliste tegevuste kaudu
- Motiveeriva lugemiskeskkonna loomise põhimõtted
Sihtrühm
Lasteaiaõpetajad, koolieelikute õpetajad, algklasside õpetajad, tugispetsialistid.
Õpiväljundid
Osaleja:
- oskab luua laste lugemishuvi toetavat keskkonda
- mõistab liikumise ja mängu rolli lugemisoskuse kujunemises
- kasutab liikumis- ja lugemismänge õppe toetamiseks
Registreerumine:
Saada palun oma andmed kiri@maililiinev.ee:
oma nimi, asutus, amet, koolituse nimi, arve saaja andmed/teenuse saaja andmed, telefon, isikukood (tõendi jaoks)
Tehnilised nõuded: arvuti, töötav kaamera ja mikrofon, sisenedes muuda oma nimi zoomis oma nimeks
Tingimused: ettemaksu ei tagastata, loobumisel väljastatakse 50% ulatuses kinkekaart.
Hind:
Summa: 30 eurot (veebikoolitus)
Summa: 60 eurot (kontaktkoolitus)
(sisaldab tõendit ja materjale)
