Õppekava

06.01.2026 kell 13.30-15.00 “Õpetaja töörõõmu ABC:
argipäeva küsimused ja vastused“

Aeg: 13.30–15.00
Maht: 2 ak tundi
Vorm: Zoom veebikoolitus

Teemad

  • Kuidas saada hakkama lapsega, kellel on käitumisega probleeme?
  • Kuidas käituda lapsevanemaga, kes ei tee koostööd: väldib, ründab või ei tunnista lapse abivajadust.
  • Mida teha, kui rühmameeskonnas koostöö ei klapi?
  • Kuidas juhtida hommikuringi nii, et kõik lapsed osalevad ja eesmärgid on täidetud?
  • Kuidas tulla toime stressiga, ajapuudusega ja tasakaalu hoidmisega õpetaja töös?

Sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • mõistab lapse individuaase lähenemise põhimõtteid
  • teab, kuidas luua lapsevanemaga esmane usaldussuhe
  • oskab planeerida toetavaid tegevusi ja kohandusi lapsele
  • teab hommikuringi kõige olulisemat põhimõtet
  • teab, kuidas luua esmast koostööd rühmameeskonnas
29.01.2026 — “Erivajadusega lapse toetamise ABC”

Aeg: 13.30–15.00
Maht: 2 ak tundi
Vorm: Zoom veebikoolitus

Teemad

  • Märkamine ja tegevused samm-sammult toetamiseni
  • Levinumad toetamisvajadused lasteaias ja keskkonna kohandamine
  • Käitumisprobleemidega lapse toetamine
  • Koostöö perega, meeskonnatöö ja õpetaja professionaalsus

Sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • mõistab koostöö olulisust pere ja meeskonnaga
  • märkab lapse erivajaduse või toevajaduse tunnuseid
  • oskab planeerida toetavaid tegevusi ja kohandusi
  • teab lapse käitumise toetamise põhimõtteid
10.02.26 (10.00-13.45) “Keele ja kõne tegevused, lugemismängud lapsest lähtuvas õppes”

Aeg: 10.00-13.45
Maht: 5 ak tundi
Vorm: kontaktkoolitus 

Teemad

  • Lugema õppimine lapsest lähtuvas õppes
  • Keele- ja kõnemängud
  • Praktilised tegevused ja õppemängud, mis sobivad kõigile lastele

Sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid ning teised haridustöötajad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • teab, mis on lugemismängud ja oskab lastega paari mängu mängida
  • mõistab lapse lugemaõppimise põhimõtteid
  • teab, mida tähendab lapsest lähtumine
  • on tutvunud ja läbi mänginud erinevaid keele-ja kõemänge
16.02.2026 — “Hommikuring – iga lasteaiapäeva alustala”

Aeg: 13.30–15.00

Teemad

  • Hommikuringi eesmärk, ettevalmistus ja toimimispõhimõtted
  • Miks on hommikuring päeva alustala?
  • Laste aktiivsus ja sisukad tegevused
  • Õpetaja roll ja juhtimine rühmas

Sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad, rühma meeskonnad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • mõistab hommikuringi struktuuri ja eesmärki
  • oskab planeerida ja läbi viia hommikuringi järjepidevalt
  • rakendab tegevusi, mis toetavad laste aktiivsust ja koostööd
  • tunnetab oma rolli rühma juhina
10.03.2026 — “Tagasiside andmine lapsevanematele: arenguvestlused ja ümarlauad”

Aeg: 13.30–15.00

Teemad

  • Arenguvestluste ja ümarlaudade ettevalmistus
  • Vestluse ülesehitus ja teemad
  • Keeruliste ja tundlike teemade käsitlemine
  • Jõustava tagasiside alustalad

Sihtrühm

Lasteaia- ja koolieelikute õpetajad, tugispetsialistid, juhid, haridustöötajad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • loob turvalise ja toetava vestluskeskkonna
  • planeerib ja viib läbi arenguvestlusi süsteemselt
  • oskab esitada keerulisi teemasid selgelt ja lugupidavalt
  • kasutab jõustava tagasiside võtteid
30.03.2026 — “Lapse arengu toetamise ja enesekohaste oskuste ABC”

Aeg: 13.30–15.00

Teemad

  • Lapse arengu põhitõed ja individuaalne lähenemine
  • Lapsest lähtuv õppimine ja mängulised tegevused
  • Lapse toetamine erinevates olukordades
  • Enesekohaste oskuste ja eluoskuste kujundamine

Sihtrühm

Lasteaia- ja algklassi õpetajad, tugispetsialistid, lapsevanemad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • aitab kaasa enesekohaste oskuste kujunemisele
  • mõistab lapse arenguetappe ja individuaalse lähenemise tähtsust
  • kavandab mängulisi õppetegevusi
  • toetab last sotsiaalsetes ja emotsionaalsetes olukordades
08.04.2026 — “Õpetaja abi koolis ABC”

Aeg: 13.30–15.00

Teemad

  1. Õpetaja abi roll, ülesanded ja vastutus
  2. Lapse toetamine ja õppe kohandamine
  3. Koostöö õpetajate, tugispetsialistide ja lapsevanematega

Sihtrühm

Abiõpetajad, tugispetsialistid, klassiõpetajad, haridusmeeskonnad.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • kasutab toetavaid strateegiaid igapäevatöös
  • mõistab abiõpetaja rolli ja vastutust
  • teab õppe kohandamise põhimõtteid
  • oskab toimida meeskonnatöö kontekstis
06.05.2026 — “Liikumisega lugemismängud toas ja õues”

Aeg: 13.30–15.00

Teemad

  • Lugemismänge toetavad liikumistegevused õues
  • Lugemisoskuse arendamine mänguliste tegevuste kaudu
  • Motiveeriva lugemiskeskkonna loomise põhimõtted

Sihtrühm

Lasteaiaõpetajad, koolieelikute õpetajad, algklasside õpetajad, tugispetsialistid.

Õpiväljundid

Osaleja:

  • oskab luua laste lugemishuvi toetavat keskkonda
  • mõistab liikumise ja mängu rolli lugemisoskuse kujunemises
  • kasutab liikumis- ja lugemismänge õppe toetamiseks

Registreerumine:

Saada palun oma andmed kiri@maililiinev.ee:
oma nimi, asutus, amet, koolituse nimi, arve saaja andmed/teenuse saaja andmed, telefon, isikukood (tõendi jaoks)

Tehnilised nõuded: arvuti, töötav kaamera ja mikrofon, sisenedes muuda oma nimi zoomis oma nimeks
Tingimused: ettemaksu ei tagastata, loobumisel väljastatakse 50% ulatuses kinkekaart.
Hind:

Summa: 30 eurot (veebikoolitus)
Summa: 60 eurot (kontaktkoolitus)

(sisaldab tõendit ja materjale)