Su ostukorv on hetkel tühi!
Minust
Iga kohtumine, koolitus ja supervisioon on kantud südametarkusega loodud kohalolust, soojusest ja teadmistest. Olen õnnelik, et olen jõudnud tööelus kohta, kus saan olla ise see, kes oma loomult olen, ise luua, ise otsustada ja olla mina ise.
Olen kogu elu huvitunud inimeseks olemise põnevast maailmast: läbi lugude ja oma kogemuste teadvustamise olen kasvanud järk-järgult inimesena kohalolevamaks, tänulikumaks ja rõõmsamaks. Tunnen mõnikord, et elu keerleb liiga kiiresti ja kõik on kaoses, aga tunnen ka tihti selgelt kohalolu ja rõõmu: saan aru, et kogemuste kogemine ongi inimeseks olemise osa. Olen jätkuvalt arengus, küpsemas ja täiega oma elu elamas.
Julgen öelda, et oskan edukalt luua kontakte väga erinevate inimestega, juhtida väiksemaid ja suuremaid gruppe, inimesi innustada, motiveerida ja inspireerida. Mõistan, toetan ja juhin inimesi sellisel viisil, et jään ise alati väärikaks ja luban teistel ka väärikaks jääda.
Lapsena olin väga tagasihoidlik, sisemiselt pigem ärev ja omas maailmas elav raamatuhuviline tüdruk, kellel ei olnud enda teada ühtegi tugevust. Minu sõbrad olid keeleliselt andekad, tugevad spordis ja muusikas, aga tänu oma sõprade tagasisidele sain lõpuks aru, et minu tugevus oli inimesi kuulata, mõista ja toetada.
Oma töö-ja hariduselu alguseks pean oma lapsepõlve, kus sain range maakooli põhihariduse ja loomingulise gümnaasiumi kogemuse, mille kõrval tasakaalustavalt imelise looduse keskel kasvamine ja raamatute imepärases maailmas elamine. Minu elus oli lapsepõlves kõige olulisemal kohal loodus, mets ja taimed, üksinda looduses jalutamine ja tunnetamine. Minu juured on Raamatuküla Võtikveres ja Ingerisoomes.
Koolis õppimine oli minu jaoks väljakutse ja pingutus, mis õpetas ka enesejuhtimist ja eluoskusi tulevikuks. Tänu sellele oskan tajuda ja mõista inimesi, kes vajavad abi või on hädas.
Olen kasvatatud korralikuks, täpsust armastavaks ja teadust väärtustavaks inimeseks. Selle kõrval sain suurema jao oma maailmapildist luua raamatuid lugedes ja esinemisjulguse kooliteater “Liblikapüüdjad” osaledes.
Minu päritoluperes oli ja on väärtuseks teisi aidata, toetada ja uskuda inimestest head. Minu ema oli lasteaiaõpetaja, kelle rühmas oli Hea Alguse programm, ja lapsest lähtuv õpe lasteaias oli minu jaoks juba lapsepõlves loomulik.
Ulja noorukina lubasin, et lasteaeda ma küll kunagi tööle ei lähe, aga just Pedagoogilise Seminari sotsiaalpedagoogi praktika viis mind oma esimesse töökohta, kus töötasin liitpuuetega laste rühmas, sobitusrühmas ja eripedagoogina. Seal, Tallinna Männikäbi Lasteaias, kirjutasin oma kabineti uksele suure sildi: “Iga laps on eriline ja väärtuslik” ja seda olen ma südamest uskunud ja väärtustanud kogu oma elu. Ilusaim kompliment, mida minu juht toona tegi, olid sõnad: “Sa oled nagu laste advokaat, seisad alati nende õiguste eest.”
Väärtustan väga kõrgelt sobitusrühmas rühmaõpetajana töötamist, sest just see andis ettekujutuse päris tööst rühmameeskonnas, lastegrupi juhtimisest, peredega koostööst ja erivajadusega laste toetamisest igapäevases lasteaiatöös. Ka täna käin palju tegemas vaatluseid ja tagasisidevestluseid lasteaedades ja koolides, mis hoiab mind reaalsusega seotuna. Tean ja tunnetan, kui palju on kogu maailm, kaasa arvatud haridusmaailm viimasel ajal muutunud.
Lasteaias töötades õppisin edasi Tallinna Ülikoolis eripedagoog-nõustajaks ja sain kasvatusteaduste magistrikraadi.
Juba lasteaias töötades hakkasin koolitama Hea Alguse keskuses ja hakkasin juhtima “Lugemispesa” projekti ja hiljem ka Eesti Lugemisühingut.
Mittetulundusorganisatsiooni ja eduka haridusprojekti juhtimine andis mulle juurde oskust esineda, gruppe juhtida, end väljendada ja ajakirjanikega suhelda. Sain ka kogemuse noore juhi oskamatusest kohustusi mitte jagada ja läbipõlemise kogemuse. Läbi põlevad ikka need eriti ereda leegiga põlejad.
Lugemispesa projekt on olnud Postimehe juhtkirjas ja Pere ja kodu lugudes, olen käinud laste lugemisest rääkimas Vikerraadios, ETV-s, ja projekt on saanud Euroopa parima lugemisprojekti auhinna. Olen olnud ETV lastesaates Lastetuba kümne osa kaaslooja ja näitleja. Oma teadmiseid ja kogemusi olen jaganud ka emakeele didaktika õppejõuna ja koolitajana.
Suur õppetund juhina on olnud see, kuidas inimesi kaasata ja motiveerida, juhtida meeskondi, inimesi tunnustada, reklaamida ja promoda olulist ja head. Tänu Lugemispesa projektile said väga paljud lasteaiad, koolid, kodud ja raamatukogud endale motiveerivad lugemiskeskkonnad.
Enne laste saamist töötasin paar aastat Tallinna Ülikooli karjääri-ja nõustamiskeskuses õppenõustajana ja jätkasin tööd koolitajana, õppejõuna Tallinna Ülikoolis, lektorina kutseaasta programmis alustavate õpetajate tugigrupi juhina ja mentorite koolitajana.
Oma laste saamise lugu osutus väljakutsuvamaks kui ma olin unistanud ja ettekujutanud. Tänu neile kogemustele olen ka juba üle 15 aasta nõustanud peresid ja teinud inspireerivaid, praktilisi ja elurõõmsaid koolitusi peredele. Olen emana kogenud lisaks suurele rõõmule ka hingevalu ja muret. Olen olnud oma lapse koduõpetaja, tema suurim toetaja ja fänn. Minu poja muusikat saavad kõik jälgida Youtube`i kanalis if1if Minu tütre sära, sügavus ja imeline vastupidamisvõime on minu jaoks inspiratsiooniks. Minu abikaasa ja laste isa on ka minu parim sõber ja kaaslane, kellega oleme juba 25 aastat läbi eluraskuste ja – rõõmude seilanud ning suurimaks eduks ja rõõmuks pean pere tavalist kodust argipäeva.
Ise lapsevanemana olen kogenud koolivahetust, lapse vaimse tervise probleeme, tugisüsteemide toetust ja keerukust, vanemana täielikku põrumise tunnet ja depressiooni seljatamist. Olen tänu neile kogemustele palju parem eripedagoog ja nõustaja, kes lisaks töökogemusele ja professionaalsusele omab midagi väga olulist: mõistmist.
Pärast emaks saamist hakkasin praktiseerima kundalini joogat ja õppisin ka lastejooga õpetajaks. Jooga on minu jaoks õppetund elu täiega elamisest: kogemused, tajumine, mõistmine, et elu on väga kirju ja selles päriselt kohal olemine ja kogemine on suur kunst ja oskus. Just jooga on aidanud mind rasketel hetkedel meele ja vaimu tugevamana hoida. Ka mõistmine, et füüsiline seotud vaimse tervisega on otsene, sai alguse joogast ja on jätkunud regulaarselet jõusaalis treenides.
Olen olnud lastejooga õpetaja lasteaias ja koolis, lisaks leiutasin lugemisjooga, mis on sündinud praktikas kogetud õppetunnil: lapsed õpivad kõige paremini läbi rõõmu, huvi ja liikumise. Jooga on minu elu üks suurim õpetaja, mis on õpetanud mulle väga selgelt, mis on vastupidavus vaimsel tasandil, kui lai ja mitmevärviline oma maailm ja kuidas vaimsus elab minu enda sees.
Minu moto on “Kõik on suures pildis õige,” mida usun südamest ja siiralt. Iga kogemus on õppetund ja valesid valikuid ja teid ei ole olemas.
Superviisori õpingutega Moreno keskuses sain tugeva tõuke nõustada inimesi edasi individuaalselt ja gruppides: meeskonna koolitused ja supervisoonid on suur osa minu tööelust.
Oma mõttekaaslastega loodud koolitus-ja nõustamiskeskus Hooling andis võimaluse väga selgelt väljendada haridusmaastiku olulist tõde: kõik algab õpetajast, kõik algab juhist. Kui soovime lapsi toetada, siis saab see alguse õpetajast endast ja tema enda “tassi täitmisest”. Hoolingu kogemus andis võimaluse täiendada end turundus-ja müügiteemadega ja luua tänu koroonakriisile ka edukas veebikoolituste süsteem ja e-õpperännak projekõppest “Teekond lapsest lähtuva mõtteviisi poole läbi projektõppe kogemuse.”
Hooling lõpetas teise omaniku nõudmisel tegevuse ja mina olen jätkuvalt teie jaoks kõigi oma teenustega olemas!
Lugemisnõustaja nimetuse olen ise endale leiutanud, mis sisaldab minu pädevusi laste lugemisteemal, eripedagoogikas ja nõustaja kogemusi. Minu juurde saab pöörduda lapsevanem või õpetaja, kes soovib infot või toetust seoses lapse lugemisega.
Kõik inimesed haridussüsteemis on lapse jaoks õpetajad. Olen suur alushariduse fänn ja usun, et alusharidus ongi hariduse alus. Sellepärast koolitan lisaks õpetajatele ka õpetaja abisid ja assistente, haldan Facebooki gruppi, kus on üle 2500 õpetaja abi ja assistendi.
Olen ka perede koolitaja ja minu kõige populaarsemad koolitused on “Õnnelik lapsevanem-õnnelik laps” , “Lapsed lugema rõõmu ja mänguga” ja “Muutunud alusharidus ja lapsest lähtuv õppimine” Lisaks kooliga kohanemise ja õppima õppimise koolitused.
Lisaks haridusmaastikule olen koolitanud ka sotsiaalvaldkonna inimesi, riigikaitse töötajaid, päästjaid, politsenikke, ilutöötajaid, naiskodukaitsjaid, vabatahtlikke jne. Olen kogenud, et kõik on tegelikult inimesed ja vajavad kuulamist, mõistmist ja meeskonnatöö tuge. Minu juhitud meeskonnakoolitustelt lahkuvad inimesed rõõmsate, motiveeritutena ja paremates suhetes töökaaslastega.
Viimaste aastate töised tegemised on viinud mind paljudesse Välis-Eesti koolidesse, kus olen kohtunud lastega lugemistegevusi tehes, peredele koolitusi tehes ja kogu kooli meeskonda läbi koolituste ja supervisioonide nõustades.
Olen uhke ja tänulik, et saan panustada lektorina Tartu Ülikoolil Narva Kolledži aines “Lapsevanemate nõustamine ja koostöö peredega.” See teema on paljude õpetajate jaoks igapäevane suur väljakutse ja saan jagada oma kogemusi, mida teha, et peredega oleks usaldususuhted ja kuidas keerulisi olukordi lahendada.
On olnud suur rõõm osaleda Tallinna Ülikooli eestikeelsele õppele ülemineku programmis ja juhtida haridusasutuste juhtide koolitusgruppe. Teen tihedat koostööd paljude praktikutega ja saan lisaks koolitustele pakkuda ka õppijatele vaatluseid lasteaedades kohapeal.
Olen koolitajana alati ise praktikuna töötanud ja töötan hetkel Lillepere rehabilitatsioonikeskuse eripedagoogina.
Teen koostööd paljude erinevate oma ala parimate tegijatega ja iga tellitud koolituse loon just selle organisatsiooni vajadusi ja võimalusi arvestades. Väärtustan kõrgelt sujuvust, kergust, täpsust, korrektsust ja head huumorit.
Minu enda kõige suurem sisemine “akulaadija” on minu maakodu Lääne-Virumaa ja Ida-Virumaa piiril, Kõrtsialuse külas, kus tunnen end tõeliselt kodus ja kohal. Ma hoolitsen teadlikult oma füüsilise, vaimse ja sotsiaalse tervise eest ja sean enne tööd esikohale iseenda ja oma pere. Minu hobideks on jooga, jõusaal ja lugemine. Olen Naiskodukaitse liige.
Huvitavat minust
Olen olnud Torma puhkpilliorkestris trummitüdruk ja käinud põhikooli ajal ühel suvel kolmel laulupeol. Olen esinenud kooliteatriga Draamateatri ja Voh Krahli laval. Olen võitnud kirjandusvõistluse “Kodu kauniks: miks ja kuidas” ja käinud presindent Lennart Meri vastuvõtul.
Minu kõige olulisemad väärtused on mõistmine, südametarkus, loovus, vabadus, lapsest lähtuv mõtteviis ning elamis-ja töörõõm.
Tallinna Ülikooli koostööpartner 2018
Tallinna aasta koolitaja 2021 nominent
“Teekond laste maailmaruumi. Väike tundetarkuse kogumik suurtele.” Lastemuuseum Miiamilla (2024) Kaasautor.
Maililii OÜ
EE177700771010329194
Curriculum vitae
Nimi: Maili Liinev
Sünniaeg: 11.03.1980
Telefon: 52 65 305
E-post: kiri@maililiinev.ee
Pere
Abielus, kooselu 25 aastat.
Poeg ja tütar
Hariduskäik:
2015-2018 Tallinna Psühhodraama Kool (superviisor ja coach, psühhodraama rakendaja ja grupijuht)
2003-2005 Tallinna Ülikool kasvatusteaduste teaduskond magistriõpe
1999-2003 Tallinna Pedagoogikaülikool kasvatusteaduste teaduskond eripedagoog-nõustaja
Lisaeriala: rakenduspsühholoogia
1998-1999 Tallinna Pedagoogiline Seminar (sotsiaalpedagoogika)
1995-1998 Jõgeva Gümnaasium
1986-1995 Torma Carl Robert Jakobsoni nimeline Põhikool
Torma Lasteaed Linnutaja
Töökäik:
2024 Südamega koolitus-ja nõustamiskeskuse (Maililii OÜ) juhatuse liige, koolitaja, supervisor ja eripedagoog
2024 Lillepere rehabilitatsioonikeskuse eripedagoog
2023 Tartu ülikooli Narva Kolleži külalislektor
2017-2023 Gaia kooli superviisor
2017-2018 Gaia Kooli eripedagoog-nõustaja, superviisor
2016- Lugemisnõustaja, lastejooga õpetaja, lugemisjooga õpetaja
2017-2018 Kadrioru Saksa Gümnaasiumi väikeklassi õpetaja
2013-2024 MTÜ Hooling (koolitused ja nõustamine) juhatuse liige, koolitaja, eripedagoog-lugemisnõustaja
2012-2015 Emakeele didaktika, õpetaja eneseanalüüs ja kõne ja draama loengud Tallinna Ülikoolis
2012-2014 Lasteaiajuhtide mentorkoolitus Rapla maakonnas (TLU kutseaasta raames)
2011-2012 Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste Instituudis lektor
2011-2013 Lastekaitseliidu projekti „Kiusamisest vaba lasteaed“ nõustaja.
2010-2015 Eripedagoog-lugemisnõustaja (koostööpartnerina eralasteaias Naba)
2007- Tallinna Ülikooli täiendõppekeskuse koolitaja
2006-2012 MTÜ Eesti Lugemisühingu juhatuse esinaine
2006- Kutseaasta raames nooremõpetajate tugigrupi juht ja mentorkoolituse lektor (teemad: suhtlemine, tagasiside, praktika, õpetaja pädevused jne)
2005-2011 Tallinna Ülikooli karjääri-ja nõustamiskeskuse akadeemiline nõustaja
2004-2006 Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledžis loengu Erivajadusega laps tavarühmas lektor
2004-2010 Eesti Lugemisühingu projekti “Lugemispesa” projektijuht (2005, 2006, 2008 EstRa ja Tallinna Ülikooli ühiskonverentside korraldamine).
2003-2005 Tallinna Hea Alguse Koolituskeskuse koolitaja
2002-2005 Tallinna Männikäbi Lasteaia eripedagoog
2001-2002 Tallinna Männikäbi Lasteaia õpetaja sobitusrühmas
1999-2001 Tallinna Männikäbi Lasteaia õpetaja erirühmas
1998-1999 erivajadusega lapse koduõpetaja
Täiendkoolitused
2024 Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laps – põhitunnused, diagnoosimine ning ravi- ja toetamisvõimalused
2023 Naiskodukaitse baasväljaõpe
2022 Traumateadlikkuse koolitus Moreno keskuses
2020 Verge koolitus (agressiivse käitumise toetamine)
2017 Tallinna Psühhodraama kool Superviisori õpe
2016 Lastejooga õpetaja kursused (maht: 200 tundi) (MTÜ Laste Jooga)
2016 Grupijuhtimine ja sotsiomeetria Moreno Keskus
2014 „Düsleksia ja lugemisprobleemid“ Prahas (rahvusvaheline projekt)
2013 Eripedagoogiline toetamine (P. Murrik, P. Kriisa)
2012 Supervisiooni koolitus Tartus (Ene Velström)
2011 „Kiusamisest vaba lasteaed“ (Lastekaitse Liit)
2009 Tugigrupijuhtide koolitused Tallinnas ja Viimsis (Tallinna Ülikool)
2008 aprill „Keha kõneleb sinuga“ (protsessitööühing )
2006 märts-juuni Lahenduskeskne lühiteraapia (Tartu Avatud Hariduse Liit)
2006 jaanuar Sisemotivatsiooni valemid (Meta-Profit)
2006 aprill Eneseabistrateegiad (Rahvusraamatukogu)
2006 aprill NLP koolitus (Self II)
2005 august mentorlus organisatsioonis koolitus
2005 mai tugiprogrammide koolitused alustavale õpetajale
2004 detsember Õppekavade koostamine ja planeerimine lasteaias (Tallinna Hea Alguse Koolituskeskus. T.Peterson)
Keeled:
eesti keel emakeelena
inglise keel suhtlustasemel
saksa keel kirjalikul tasemel
Autojuhi load:
B-kategooria juhiload
Hobid
Kundalini jooga, jõusaali treeningud
Lugemine
Valik ettekandeid ja koolitusi
2024 “Teekond laste maailmaruumi. Väike tundetarkuse kogumik suurtele.” Lastemuuseum Miiamilla. Kaasautor.
2023 Kvaliteetsele eestikeelsele õppele ülemineku programm koostöös Tallinna Ülikooliga, juhtide koolitused ja arendustegevused
2023 Kaitseressursside ameti ametnikud ja arstid “Töörõõm ja vaimne tervis”
2022 Narva Kolledž lektor Lapsevanemate nõustamine ja koostöö peredega
2022 Sakala maleva Naiskodukaitse juhid “Meeskonnatöö ja suhtlemine”
2022 Koostöös Tallinna Ülikooliga Hev koordinaatorite koolituse väljatöötamine ja koolituste läbiviimine
2017 Koostöös Tallinna ülikooliga PRÕM projekti raames koolitused Sisekaitse Akadeemias ja Tartu Politseis (praktika arendamine)
2016 Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuses Loova õpetaja arenguprogramm
2015 Eesti Koolides üle maailma meeskonnakoolitused, lastele lugemistegevused ja peredele koolitused (Helsingis, Dublinis, Londonis, Brüsselis, Hamburgis, Pariisis)
2015 Koolitused koolides lapsevanematele (teemad: kooliga kohanemine, lugemisprobleemid jne) Jüris, Kalamaja Kool jne.
2014 Tallinna haridusasutuste juhtide koolitused “Juhi roll õppekava arenduses”, koostöös Innovega
2014 “Õnnelik õpetaja”, Rannarahva Muuseum
2012 Raamatukoguhoidjate koolitused Tallinnas ja Valgas „Lugemiskeskkond raamatukogus: lugemispesa ja suhtlemisoskused“
2012 Lugemiskoolitused lapsevanematele Kostiveres, Tormas, Tallinnas, Tartus jne „Kuidas tõsta lapse lugemishuvi“
2012 Klassiõpetajate koolitused teemal „Lugemiskeskkonna loomine“
2011 „Tallinn loeb lugemispesas“ koolitaja
2010-… koolitused lapsevanematele Koolivalmidus, Kas ja kuidas õppida koos lapsega, Lugemishuvi ja õpioskused (Jüri Gümnaasium, Viimsi Kool jne)
2008-… koolitused lapsevanematele lasteasutustes Väike Päike, Juntsu, Naba, Pirita Lasteaed jne (teemad: suhtlemine laps-lapsevanem, lugemishuvi, kohanemine lasteaiaga)
2008 koolituspäev lapsevanematele Lätis „Lugemisrõõm koos perega“
2008 Jüri Gümnaasium „Õpiraskused“
2005-…. Kutseaasta raames nooremõpetajate tugigrupi juhtimine ja mentorkoolituste koolitaja
2004 lugemispesa mentorite koolitused
2004-2005 Füüsiliste ja sensoorsete puuetega laste õpetamine (loeng) Tallinn Ülikool.
2004-2005 Erivajadusega laps tavarühmas (loeng) Rakvere Kolledž
2004 „Lugemispesa“ projekti tutvustamine Võtikvere Raamatukülas Jõgevamaal (M.Vesiko, M.Pandis)
2004 Eesti Lugemisühingu koolitusel ettekanne teemal Keskkonna mõju kõnetegevuse arengule.
2004 Lugemispesa projekti tutvustamine kasvatusteaduste infopäeval TPÜ
2004 Kirjaoskuse areng läbi keskkonna kujundamise (lugemispesa projekt). Ettekanne Kõrvekülas Tartumaa raamatukoguhoidjatele.
2003 Tallinna Hea Alguse Koolituskeskuses loengud teemadel: Eripedagoogi töö; erivajadusega laps tavarühmas; keelelised tegevused 2-7 aastastele lastele, lasteasutuse ja kodu koostöö lapse heaolu alusena, Hea Alguse (Step by Step) põhikoolitus: õppimine läbi mängu.
2003 „Eripedagoogi töö põhimõtted“ loeng Tartu linna logopeedidele. Logopeedide Liit.
2001 6-9.juuli 13th European Conference on Reading “Reading-Writing-Thinking” Tallinnas Ettekanne teemal “Õpiraskuste preventsioon läbi rühmakeskkonnas toimuva kõnetegevuse”
Rahvusvahelised konverentsid
2005 31.07.- 03.08. 14 European Conference on Reading. Zagreb, Horvaatia.
2004 26.02-01.03 Rahvusvaheline “Step by step” konverents Ungaris, Budapestis
2004 7-11 jaanuar European Leadership Workshop, Kreekas, Kreetal
Magistritööde, bakalaureusetööde ja diplomitööde juhendamine
2013-2014 Helle Tsistranenko Teema: Lugemispesa (Tallinna Ülikooli magistritöö)
2007-2009 Jane Rätsep Teema: Nõustamisteenused ja käitumisprobleemid (Tallinna Ülikool, magistritöö)
2004-2005 Liis Kittus Eelkooliealiste laste motivatsioon kooli minekuks (Tallinna Ülikool, bakalaureusetöö )
2004-2005 Signe Liiv Hüperaktiivsed ja üliaktiivsed lapsed lasteaias (Audentes Mainor Ülikool, diplomitöö)
Publikatsioonide nimekiri (avaldamiseks vastu võetud):
Maili Vesiko Encouraging young children`s participation in group discussions. Reading. Writing.Thinking. Prorcudings of the 13th European Conference on Reading. Editors M.Pandis, A.Ward,S.Mathews.International Reading Association.
Judith Srömpl,Kristel Pau, Meeli Pandis, Maili Vesiko. Undestanding democracy.The Case of the Democrating Education Idea in the SbS Programs and its Realization in Estonia Pre-and Primary Schools. Step by Step. Publication.
Meeli Pandis, Maili Vesiko. Developing literacy through establishing and using reading corners in Estonian pre-schools. Teaching literacy in Kindergarten around the world International Reading Association.